Dersin Adı | Tıbbın Klinik Temelleri I |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
CBM 101 | Güz | 1 | 2 | 2 | 3 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı klinik pratikte kullanılacak seçilmiş teknik becerileri edinmektir. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Tıbbın Klinik Temelleri (TKT) 101 dersi klinik uygulamalarda kullanılan seçilmiş teknik becerileri içermektedir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Oryantasyon | |
2 | Klinik Beceri eğitimi ve beceri laboratuvarının tanıtımı | Eğitim föylerinin ilgili bölümünün incelenmesi |
3 | Antropometrik ölçümler I | Eğitim föylerinin ilgili bölümünün incelenmesi |
4 | Antropometrik ölçümler II | Eğitim föylerinin ilgili bölümünün incelenmesi |
5 | I. Değerlendirme | - |
6 | Temel fizik inceleme yöntemleri | Eğitim föylerinin ilgili bölümünün incelenmesi |
7 | Yaşamsal bulgu değerlendirme I | Eğitim föylerinin ilgili bölümünün incelenmesi |
8 | Yaşamsal bulgu değerlendirme II | Eğitim föylerinin ilgili bölümünün incelenmesi |
9 | II. Değerlendirme | - |
10 | Boğulan hastaya yardım (erişkin& çocuk) | 1. İEÜTF Klinik Beceri Rehberi Burns, Elisabeth A. , Kenneth Corn, and James Whyte. "Practical Procedures." Chap. 18 In Oxford American Handbook of Clinical Examination and Practical Skills, 547 - 55. 198 Madison Avenue, New York: Oxford University Press, 2011. |
11 | Temel yaşam desteği 1 | 1. İEÜTF Klinik Beceri Rehberi 2. Council, European Resuscitation. "CPR Guidelines." Last modified 2017. Accessed July 7th, 2017. https://cprguidelines.eu. |
12 | Temel yaşam desteği 2 | 1. İEÜTF Klinik Beceri Rehberi 2. Council, European Resuscitation. "CPR Guidelines." Last modified 2017. Accessed July 7th, 2017. https://cprguidelines.eu. |
13 | Pediatrik Temel Yaşam Desteği | 1. Nelson Essentials of Pediatrics, Karen J. Marcdante, Robert M. Kliegman, International edition, 2015 ISBN:978-0-323-22700-1 Page:124-127.. |
14 | Defibrilasyon- AED | 1. İEÜTF Klinik Beceri Rehberi 2. Council, European Resuscitation. "CPR Guidelines." Last modified 2017. Accessed July 7th, 2017. https://cprguidelines.eu |
15 | Orofaringeal airway ve balon maske ile ventilasyon uygulaması, | 1. İEÜTF Klinik Beceri Rehberi 2. Burns, Elisabeth A. , Kenneth Corn, and James Whyte. "Practical Procedures." Chap. 18 In Oxford American Handbook of Clinical Examination and Practical Skills, 547 - 55. 198 Madison Avenue, New York: Oxford University Press, 2011. |
16 | III. Değerlendirme |
Ders Kitabı |
|
Önerilen Okumalar/Materyaller |
|
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 3 | 60 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 16 | 100 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 1 | 16 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 2 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | ||
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 1 | ||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 3 | 3 | |
Final Sınavı | 1 | 8 | |
Toplam | 65 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | İnsan bedeninin normal yapı ve işlevlerini; moleküler, hücresel, doku, organ ve sistem düzeylerinde açıklar, bunları bireylerin sağlığını koruma ve geliştirmeye yönelik (beslenme, egzersiz, aşılama, ruh sağlığı, vb.) öneri, uygulamalar ve klinik durumlar ile ilişkilendirir | X | ||||
2 | Hastalıkların mekanizmalarını moleküler, hücresel, doku, organ ve sistem düzeylerinde tanımlar; bunları hastalık bulguları, tanı ve tedavi yaklaşımları ile ilişkilendirerek kanıta dayalı kararlar verir. | |||||
3 | Tıbbi karar verme sürecinde etik ilkeler, bilimsel gerçekler, yasal düzenlemeler ile hastanın biyopsikososyal ve kültürel özelliklerini göz önüne alır. Yasalar ve sağlık hizmeti sunumu uygulama standartları çerçevesinde, hastaların özerkliğine, hasta bilgilerinin gizliliğine önem verir ve saygı gösterir. | X | ||||
4 | Tıbbi hataları en aza indirmek için hasta güvenliğini önceler, risk değerlendirmesi yapar, gerekli önlemleri alarak tıbbi uygulamaları gerçekleştirir ve kayıt altına alır. | |||||
5 | Sağlık çalışanları, hastalar ve hasta yakınları ile saygıya dayalı, yapıcı, dil, inanç, ırk ve kültürel özelliklere saygı, empati ve özen temelinde şekillenen, güvene dayalı, açık ve etkin bir iletişim kurar. | X | ||||
6 | Hastaların değerleri, inançları, öncelikleri ve gereksinimlerini gözeterek kanıta-dayalı seçenekler sunar ve tıbbi karar verme sürecine katar. | |||||
7 | Gezegenimizin sunduğu kaynakları korur. Bunların birey ve toplum sağlığı üzerine olan etkilerini gözeterek sağlıklı yaşam biçimlerini yaygınlaştırmayı ve sağlığı olumsuz etkileyen faktörleri gidermeyi görevi sayar. | |||||
8 | Güncel, geçerli ve güvenilir bilgilere teknolojiyi etkin kullanarak ulaşır; bu bilgileri eleştirel olarak değerlendirerek, problemlerin çözümü, kanıta dayalı tıbbi karar verme süreci, hastalıkların önlenmesi, tanısı ve yönetimi için kullanır. | X | ||||
9 | Sağlık alanında bilimsel bilgi üretmek üzere sorunları tanımlar, hipotez oluşturur, araştırma ve ekip çalışması yapar, sonuçlarını analiz ederek bilgiyi paylaşır. | X | ||||
10 | Kendi performansını değerlendirerek ve geri bildirim alarak, geliştirmesi gereken yönlerini ve geliştirme seçeneklerini belirler; bir plan dâhilinde uygular. | X | ||||
11 | Kişisel sağlığına, güvenliğine ve görünüşüne önem verir, gerekli önlemleri alarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | |||||
12 | Yaşam boyu öğrenme ilkeleri çerçevesinde, tıbbi bilgilerini ve kendini sürekli olarak yeniler. | X | ||||
13 | Sağlık alanında edinmiş olduğu profesyonel bilgi, görüş, deneyim ve değerlendirmelerini çeşitli iletişim araçları kullanarak, kurumlar, meslektaşları ve toplumla paylaşır. Sağlık savunuculuğu yaparak, sağlığın korunması ve iyileştirilmesi amacıyla politikaların geliştirilmesine katkı sağlar. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest